Geoblog.pl    zakopianczyk1    Podróże    Roznov pod Radhostem-Skansen-Stramberg    Roznov pod Radhostem-Skansen (opis)

Roznov pod Radhostem-Skansen (opis)

Słowacja
Słowacja, roznov

Fantastyczne miejsce!!!!!! Naprawę,jeśli tylko ktoś będzie w okolicy to musi tam być!!!!
Skansen składa się z trzech terenów,oddzielnie zwiedzanych z trzema cenami. Można wykupić bilet na 1;2 albo 3 skansen-y. Cena za trzy 180 koron (niecałe 30 zł). Parkingów bezpłatnych w okolicy pod dostatkiem. ''Młyńska Dolina'' od której zaczęliśmy,wejście tylko do niej jest o określonych godzinach z przewodnikiem. Naprawdę warto,są tam obiekty typu młyn,tartak,kuznia,które to są napędzane wodą tak jak kiedyś to się odbywało!!! Rewelacja,miejsce,które żyje nie są to puste,ciemne,sztywne eksponaty,ale naprawdę czujesz się jak w tamtych czasach. ''Walaska Dolina'' (ch
yba taj się pisze) to de fakto właściwy skansen. Niesamowity obszar (czas zwiedzania ok. 120 minut),duża ilość chat,domów,młyn etc.,ale co najważniejsze,wszystkie budynki otwarte i wyposażone!!! Mało tego,pierwszy razz spotkaliśmy się aby strychy były udostępnione i urządzone,a do tego mała ilość pracowników skansenu,którzy patrzą tępym i znudzonym wzrokiem,czy przypadkiem czegoś nie dotykasz,albo ukradniesz,a te parę kobiet,które były,służyły radą i pomocą! Zwierzęta stare ubrania porozwieszane bryczki przed obejciami i inne temu podobne rzeczy dookoła,jakby tu naprawdę ktoś żył i mieszkał tu i teraz. Trzecią jest ''Drewniane Miasteczko'',w którym jest cała gastronomia i rozrywka w starych drewnianych domach. Poczta,karczma,kościół itp. Wszystko zorganizowane s perfekcją. Szacunkowy czas na wszystko to 4-5 godzin,ake napewno tam jeszcze wrócimy.